Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: EP09 będzie naprawiał tylko Remtrak

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
09-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: EP09 będzie naprawiał tylko Remtrak
fot. Roman CzubińskiEP09 w hali napraw Remtraku
Nie będzie więcej przetargów na naprawy lokomotyw serii EP09 – zapowiadają PKP Intercity. Wszystkie konieczne prace będą wykonywane przez własne zakłady przewoźnika w Idzikowicach. W perspektywie 2-3 lat spółka zamierza całkowicie wycofać pojazdy z eksploatacji liniowej, zastępując je nowymi lokomotywami własnymi oraz wynajmowanymi.

Ceny ofertowe w przetargach na naprawy P4 lokomotyw EP09 wzrosły w ostatnim czasie na tyle, że stały się – jak stwierdził wiceprezes przewoźnika Adam Wawrzyniak – nieakceptowalne dla zamawiającego. W lutym br. postępowanie na naprawę 15 egzemplarzy, którą chciały wykonać tylko zakłady Pesa Mińsk Mazowiecki, zostało z tego powodu unieważnione.

Naprawy P4 tylko własnymi siłami

– Będziemy więc wykonywali naprawy własnymi siłami w Remtraku w Idzikowicach – zapowiedział przedstawiciel spółki. Zakłady te mają już kilkuletnie doświadczenie w pracach przy tej serii.

Stosowną uchwałę w sprawie zakontraktowania kolejnych napraw właśnie tam podjęto w ubiegłym tygodniu. Przepisy pozwalają na składanie takich zamówień w obrębie własnej grupy kapitałowej z wolnej ręki. – Nie przewidujemy już kolejnych przetargów na P4 serii EP09. Będziemy kończyli ich eksploatację, wykonując ich naprawy rewizyjne we własnym zakresie w Remtraku – stwierdził Wawrzyniak.

Do dwóch historycznych, reszta – na sprzedaż

– Koniec EP09 to kwestia 2-3 lat – powtórzył członek zarządu PKP Intercity, zgodnie z deklaracjami składanymi przez spółkę w styczniu (a wcześniej – przed niemal dekadą). Zgodnie z przyjętą polityką przewoźnik zachowa jedną lub dwie lokomotywy tej serii do celów historycznych. – Resztę będziemy sukcesywnie sprzedawać albo jako lokomotywy, albo jako złom – w zależności od zainteresowania rynku. Będziemy robić to „paczkami” po kilka lokomotyw. Na razie jednak nie wystawiliśmy jeszcze żadnej – poinformował.

Za wycofaniem „dziewiątek” przemawiają względy praktyczne i ekonomiczne. – Po szczegółowych analizach okazuje się, że koszt pociągokilometra EP09 jest porównywalny z nową, wynajmowaną lokomotywą – a niezawodność tej ostatniej jest o wiele większa. „Dziewiątki” będą więc sukcesywnie znikały z naszych torów – uzasadnił członek zarządu. Dopóki EP09 pozostaną w eksploatacji, PKP Intercity będą utrzymywały ich rezerwę obiegową.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Przeglądy EP09 ma wykonać zakład z Mińska Mazowieckiego

Tabor i technika

PKP Intercity: Przeglądy EP09 ma wykonać zakład z Mińska Mazowieckiego

Michał Szymajda 02 sierpnia 2022

Co z przyszłością EP09 w PKP Intercity?

Tabor i technika

Co z przyszłością EP09 w PKP Intercity?

Jakub Madrjas 20 czerwca 2022

Kolejny przetarg na naprawy EP09 PKP Intercity. Czy tym razem się uda?

Tabor i technika

Nie ma chętnych na naprawę EP09

Tabor i technika

Nie ma chętnych na naprawę EP09

Michał Szymajda 04 stycznia 2022

Zbliżają się kolejne naprawy P4 lokomotyw EP09

Tabor i technika

Zbliżają się kolejne naprawy P4 lokomotyw EP09

Michał Szymajda 28 września 2021

Zobacz również:

PKP Intercity: Przeglądy EP09 ma wykonać zakład z Mińska Mazowieckiego

Tabor i technika

PKP Intercity: Przeglądy EP09 ma wykonać zakład z Mińska Mazowieckiego

Michał Szymajda 02 sierpnia 2022

Co z przyszłością EP09 w PKP Intercity?

Tabor i technika

Co z przyszłością EP09 w PKP Intercity?

Jakub Madrjas 20 czerwca 2022

Kolejny przetarg na naprawy EP09 PKP Intercity. Czy tym razem się uda?

Tabor i technika

Nie ma chętnych na naprawę EP09

Tabor i technika

Nie ma chętnych na naprawę EP09

Michał Szymajda 04 stycznia 2022

Zbliżają się kolejne naprawy P4 lokomotyw EP09

Tabor i technika

Zbliżają się kolejne naprawy P4 lokomotyw EP09

Michał Szymajda 28 września 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5